onsdag 25. januar 2012

Onsdagskos



 I dag var jeg å lette etter inspirasjon til middag på internett. Og jeg fant, jeg fant!! 
På nettsidene til matprat. Jeg brukte mindre olje til steking, da jeg ikke trenger så mye når jeg bruker teflon. 

Må jo si at bildet fra matprat siden ser mye mer delikat ut enn mine hehe,
men øvelse gjør mester?

Svinefilet oelek! Nammenam!!!


Dette ble litt sterk synes familien, men det var veldig godt. Kanskje bruke litt mindre sambal oelek neste gang? Uansett så vil det bli en neste gang. Og så enkelt.



 Vel her kommer oppskriften:

Svinefilet oelek til 4 personer

sett stekeovnen på 200 grader

600 gr svinefilet
1 ss rapsolje
3 ss sambal oelek(chili paste)



Stek kjøttet brunt på stekepanna med rapsoljen. Pensle kjøttet med sambal oelek.




Grønnsaker:
1 stk grønn squash
1 stk rød søt paprika
8 stk sjalottløk
5 fedd hvitløk


Kutt opp alle grønnsakene i passe store biter 
og stek dem i en tørr stekepanne til de blir litt gylne.
Ha grønnsakene i en ildfastform og hell over 1 dl soyasaus.



 Legg ferdig penslet kjøtt over grønnsaksblandingen og sett i ovnen i ca 20 min.



Tilbehør
Ris :)

Jeg tok ut kjøttet etter 20 min og lot det hvile mens grønnsakene fikk brune seg litt mer. Kjøttet blir også mye saftigere om det får hvile minst 5 min, men helst 15 min før du skjærer det opp.

Og dersom jeg klarer å huske å ta med meg restene på jobb imorgen,
så får jeg en deilig lunsj også :)






Ingen kommentarer: