mandag 17. oktober 2011

Noe godt....

Vel hadde jo egentlig planer om å skrive litt mer aktivt på bloggen, men det skjer nok ikke... så derfor når jeg får lysten over meg kommer det et innlegg.

Og i dag kommer jeg med to oppskrifter som jeg rett og slett elsker!!


Biff med grønnsaker og diablosaus



Ingredienser:
200 gr mørbradbiff (eller annen biff)
100 gr squash
100 gr sopp ( aroma, champgion eller lignende)
200 gr løk
50 gr paprika
1 hel chilli, fersk
1 ss paprikapulver
1 ts chillipulver eller anne godt krydder
1 ts rapsolje


Strimle biffen og stek den i oljen. Ha i krydder når den er stekt.

Mens kjøttet steker kutter du opp grønnsakene i passe store biter.

Når kjøttet er ferdig stekt og blandet med krydder har du alle de oppkuttede grønnsaken i stekepanna. Dette stekes til varmt, sånn at grønnsakene fremdeles gir litt motstand.
Mens du venter på at retten sakl bli ferdig starter du opp med Diablosausen.
Du trenger:
100 gr philadelfia ost light
4 ss yoghurt naturell
20 gr syltet paprika
1 ss tomatpure
1 ts chillipulver
1 ts paprikapulver
2 fedd hvitløk
1/2 lime
1 ts salt
1 ts pepper

Ha alt i en panne, kutt opp det som trengs.

Rør sammen, mens du varmer opp panna til ca 70 grader. Ferdig.
Ha litt salat til om du vil og nyt!!
Kalori innhold:
Biff med grønnsaker: 360kcal for hele oppskriften (64 kcal pr 100 gr)
17% karbohydrater
57% protein
26% fett

Diablosaus: 96 kcal pr. 100 gr
20% karbohydrater
19% protein
61% fett

Dette er altså en av mine favoritter og gir meg mett mage frem til kvelds :) har du noen tips til meg tar jeg gjerne imot. som du sikkert ser av oppskriften lever jeg absolutt ikke på lavkarbo, så ikke gi meg lavkarbo grier, har absolutt ingen tro på slikt tull!!

Ha en fortsatt god mandag:)

Ingen kommentarer: